emmaellerva

Alla inlägg den 11 januari 2012

Av EEmma :D - 11 januari 2012 20:50

Tror att jag har komit på varför Dökkvi vägrar gå när vi rider och sticker mot kanterna på grusvägen när vi travar/galopperar.

Läste detta inlägget på den bloggen och kom och tänka på det. 

Han går utan skor och är antagligen öm i fötterna! Hans hovar behöver verkas och det är jag medveten om men de är nedslitna undertill. Att jag inte tänkt på detta innan. Det är så uppenbart egentligen. Att skritta på grusvägen går ganska bra men att öka tempot går inte för då bara sneddar han och nu den senaste tiden har han varit extrem. 

Känns som en lättnad att ha kommit på detta. Det är inte helt säkert att det är av den anledningen, men det känns som att det skulle kunna vara så  :D 

Av EEmma :D - 11 januari 2012 20:22




3st i rad och ett par likaddana längre ner. Spännande, spännande! 8)   

Av EEmma :D - 11 januari 2012 15:39

Så här kan det gå när man har laddatner Picasa till datorn och har lite tråkigt  

                   
Jag får alltid vara smakråd åt alla andra, så nu får ni vara smakråd åt mig, Ska jag ha mittbena eller min vanliga tråkiga snebena? 

Av EEmma :D - 11 januari 2012 12:37

hajsan! ;D

Igår satt jag och kollade på trailern till skräckfilmen The Human Centipade *Stavning* (Det är en film jag Aldrig kommer att se) Jag vet att jag inte borde kolla på sånt, ogillar skräckfilmer rätt mycket. Sen blir jag ju så nojig också...Hade inte jätte svårt att somna igår efter som att jag försökte tänka på annat. 

Men hela dagen har jag haft en lite halv skum känsla i hela kroppen. Men när jag kom hem från stallet var ingen hemma. Jag tycker det är helt okej att vara ensam hemma, det är inte så. Och så la jag mobilen på sängen, gick upp och duschade och åt. Sen när jag kom ner igen var det fortfarande bara jag hemma. Jag har ju lösenord på min mobil. Så skrev jag in lösenordet fel och så stod det att jag skulle vänta i 6sekunder. Tänkte inte mycktet mer på det och låste upp mobilen. Fast sen tänkte jag efter lite, jag har skrivit fel många ggr men den har aldrig låst sig efter första felskrivinngen. Så jag låste den igen och testade att medvetet skriva fel. jag behövde skriva fel 5ggr innan den låste sig i 30 sekunder. Fett läskigt med tanke på att det bara var jag hemma underhela tiden som jag haft mobilen hemma, Var dessutom inte i närheten av den på typ en halvtimme.....annars hade man kunnat tänka sig att jag skulle kommit åt den i fickan......vem skulle försöka låsa upp den, det var ju bara jag hemma och jag var där uppe? :S


jaja, fick åka t stallet ganska tidigt idag efter som att jag skulle släppa ut de små liven i hagarna. Var osöker på om jag skulle klara det med tanke på Sofias alla varningar och förmaningar. Men det gick bra. Så svårt var det inte som hon fick det att låta ;) 

När jag skulle ta ut Dökkvi och Corgos i sin hage gick Corgos lite snabbare framför mig och Dökkvi lite långsammare bakom mig. Men så ställer sig Dökkvi och börjar äta och då stannar jag för att få honom att gå fram och då stannar ju Corgos. och börjar äta. Så när jag fått loss Dökkvi stod Corgos stilla så då var jag tvungen att få igång honom men då börjar Dökkvi äta igen. Lite kaos men fick iaf ut hästarna i hagen tillslut! Det måste sett bra roligt ut!...Nettan och Daisy var rättså mycket lättare att få ut i sin hage...

Mockade till alla hästarna när jag ändå var där. Lät Dökkvi vila idag, Får se om han tycker att det är lite roligare med ridningen sen....://


 


Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards