emmaellerva

Alla inlägg under juli 2012

Av EEmma :D - 23 juli 2012 21:10

Jag använder mobilen som modem. Det funkar ju hyffast förutom att jag inte kan komma åt Facebook, Google eller Hotmail. Och det är ju dom sidorna jag är inne på mest så det är ju rätt illa. Jag börjar väll vänja mig vid att jag får kolla dom sidorna på mobilen. Det skulle ju vara bra mycket lättare om det bara ville funka som det ska. SUCK!

 

Av EEmma :D - 23 juli 2012 20:12

Idag kom jag upp i tid och allt. Men jag fick sms vid halv 8 tiden och sen låg jag och halv sov till halv 10. Så jag var i nästan tid till Sofia. Jag kan inte komma i tid...


Innan jag började rida testade jag Sofias Wintec sadel på honom. Har ju lite sadelproblem nu när jag inte använder min dressyr sadel och allroundsadlen är ju en allroundsadel och det vill jag inte ha mer än när jag hoppar. Men Wintecen låg inte jätte bra. Den låg inte an över ryggen alls.


Först red jag ut en runda i Allroundsadlen. Kan någon förklara för mig varför jag har börjat rida utan skor? Antingen har jag chaps och sporrar och så men om jag (som idag) Glömmer det hemma rider jag utan skor. Det är en jävligt ful ovana som jag måste sluta med nu. När man rider barbacka är det ju sin sak, då är det okej. Men i sadel. Nej. 

Han var riktigt irriterad på flugorna så han tramsade fett mycket. Kastar sig osv. 

Det kändes inte alls bra med Allrondsadlen. 

Så när jag kom tillbaka bytte jag sadel till Sofias Wintec iaf. Bara för att ha testat lixom. Den kanske ligger bättre när det är lite tyngd i den. Så lät jag honom stå inne lite för att han skulle slippa flugorna.


Så kommer jag då ut på ribanan och han har helt glömt hur man skrittar. Bara takrtar eller töltar. 

Jag är fortfarande förvånad över hur jag kunde sitta kvar på den rodeohäsen hela ridpasset. Så fort en fluga bet honom bockade han, kastar sig, halvstegrar. Det var extremt idag! Jag har fått fantastisk balans märkte jag. 

Han är så jäkla lurig. Han kan gå i perfekt tempo, samlat avslappnat i bra form. Och man märker inget på honom när man sitter på och inte kan se på hans ögon och öron att han planerar ut något nytt trix att hitta på. Så han kan alltså gå perfekt och i nästa sekund kastar han sig in mot mitten och kickar i språnget. Tur som sagt att jag har bra balans annars hade jag inte haft en chans. haha...

Idag var det ju extremt men jag tvivlar på att det var sadlen som låg fel efter som att han alltid håller på så alltid. Med eller utan sadel, vilken sadel man än har. Så det sitter inte i utrustningen utan det sitter i hans huvud. 


Tänkte be någon att filma lite men det glömde jag ju bort lika snabbt igen. Sååå det får bli en gammal bild ;P  

Av EEmma :D - 23 juli 2012 10:25

Idag ska jag träna för Katarina igen. Det gick ju hyffsat bra förra gången förutom att han blir sur när jag ställer högre krav på honom och då börjar han bocka och tramsa sig.

Nu har jag bytt sadel. Får ha allround sadlen tills jag kan få en annan dressyrsadel. Fast jag tror att jag får ha en pad eller något under sadlen. Det brukar jag ha och då brukar sadlen ligga stilla men förra gången hade jag inte det och då drog den sig jätte mycket åt sidorna. 

Idag måste jag också vara supernogran med att min sits, att sadlen ligger rätt och att mina stigläder är jämna. 

 

Av EEmma :D - 22 juli 2012 20:07

För ca 1 år sedan skadade jag foten på gympan. haha....Jag ska berätta om det...

Vi skulle ha höjdhopp på gympan och jag sattsade verkligen på att slå mitt rekord. Dvs att jag var tvungen att klara över 1.15 Men jag rev ut mig på 1.10 Och med tanke på mitt humör som är så jätte bra på gympan blev jag riktigt arg och tänkte mig inte för (alls) och sparkade i tegelväggen (Hårt) Det gjorde skit ont! Foten var blå och svullen i en vecka ^^

Och nu har jag märkt att den skadan inte var 100% Läkt så nu har jag ont igen... Det märks tydligast när jag springer eller om jag går mycket men den kan göra ont helt random när jag sitter i soffan eller ja, sitter still.


Bjuder på den flummbilden för att jag är så jääkla snäll ;)

Innan kunde jag inte göra rundade hörn...Nu kan jag inte sluta...

 

Av EEmma :D - 22 juli 2012 19:44

Denna gången bytte jag inte header hellt och hållet. Men jag var lite trött på de bleka färgerna så jag bara ändrade färgerna på bilderna och gjorde en del andra småändringar. Failade lite men ni behöver ju inte titta så noggrant ;) Sen ändrade jag ju bakgrunden också! Mycket nöjd ^^


Av EEmma :D - 22 juli 2012 16:51

UTSEENDE

Hur lång är du? 1.65 :)
Ögonfärg? blåa 
Hårfärg? Det ska vara svart men det är typ brunsvart
Är du nöjd med ditt utseende? Delar av det :)


DU TYCKER OM ATT…
Kramas? Nej, eller jo om det är en person jag är ganska nära annars är det bara obehagligt :S
Kyssas? jjaaa,
Prata? När jag väl börjat prata går det inte att få tyst på mig ^^
Lyssna på musik? Vem gillar inte att lyssna på musik?
Att vara kär? Ja,om det inte är olyckligkärlek förstås ;)
Kolla på film? Nej, jag har inte tålamod till det ^^

 

KÄRLEK

Är du kär? njäää sådär ^^
Har du sagt ”jag älskar dig” utan att mena det? Inte vad jag kan komma på. Jag säger inte det utan att mena det fett lågt. Eller ja, det beror ju på om man bråkar med någon och säger det oseriöst eller om det är i ett förhållande,

 BADGIRL/BADBOY

Har du rökt?
Gjort ett sugmärke? Nej jag kan inte hahahahhaha! xD
Pussat en tjej? Nej
Smygit ut? ja,,,
Haft kvar känslor från ett tidigare förhållande? Mjaa
Sovit bredvid någon av samma kön? ja
Sovit brevid någon av motsatt kön? Räknas halvsova på en soffa i Cafét i skolan? ;D
Gråtit dig till sömns? eh, ja
Skrikit ord som hora och slampa till någon? ah

Slagit någon på skoj? hehe, ja ^^
Blivit slagen på skoj? ja

Sett en film mer än 10 ggr? Nej, men Grease är den jag sett flest gånger.
Bråkat med en vän? ehh...aaa 


FRÅGOR

Vad tycker du om kärlek? Är det äkta kärlek som är besvarad är det ju underbart men olycklig kärlek är bara fett överflödigt!
När kramade du någon sist? Jag vet inte... Minns inte 
Saknar du någon speciell person? Nej,faktiskt inte. Men gud vad skönt! Det har jag inte tänkt på
Har du svårt för att bli kär? haha, jag är en hopplös romantiker ;) 
När kysste/hånglade du med någon sist? Men shit, det var ju jätte längesen typ 3 månader sen 
Är du singel? Japp, ganska ;)

 HAR DU NÅGONSIN…

Hånglat med nån riktigt ful: Inte enligt mig men mina vänner skulle nog säga imot ;)
Gjort nåt olagligt: vem har inte?
Skämts över dina föräldrar: Nä. Aaaaalldriiig ;) 
Sagt jag älskar dig och menat det: Ja
Har du varit kär i någon du inte haft chans på: Som sagt, hopplös romantiker. Ja.
 


Av EEmma :D - 22 juli 2012 15:51

Måndag 23/7:

Träning med Dökkvi för Katarina. Hoppas att han sköter sig. Jag har ju inte ridit på hela helgen nu. Får väll kanske galoppera av honom lite i skogen innan. Så att han är lite trött.

Tisdag 24/7:

En helt vanlig dag, kanske blir lite ridning :)

Onsdag 25/7:

Jag ska till kusinerna i Helsingborg och hinner inte rida. Att skånetrafiken alltid ska klydda till det. Det var samma sak förra sommaren. Banarbete mellan Åstorp och något mer. Så vill man till Helsingborg får man ta tåget till Lund och byta där till tåg till Helsingborg. Och vill man hem igen får man tajma det så att man kan göra samma sak igen annars får jag ta tåg till Åstorp, byta till buss till Hässleholm sen tåg igen till Kristianstad.  

Torsdag 26/7:

RIXFM FESTIVAL :D I Helsingborg. Och anledningen till att jag åker hela vägen till Helsingborg och inte bara såg det i Kristianstad är att jag vill se Dead By April :DD Och sen vill jag ju träffa mina kusiner också!! Så det var ju toppen att vi kunde tajma det :)

Fredag 27/7:

Hem igen och kanske hinna med stallet på eftermiddagen. 

Sen har jag inga speciella planer för Lördag och Söndag mer än att morfar kommer. Och så ska jag väll kanske hinna med stallet också :)

   

Av EEmma :D - 22 juli 2012 14:54

Nu kan jag faktiskt få till kanterna i Photoshop, ojojoj ;)

     

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards