emmaellerva

Alla inlägg under februari 2012

Av EEmma :D - 23 februari 2012 19:03

hallojsan! jaoo, mobilbloggar nu då...ska försöka att skriva ett ganska långt inlägg om dessa dagarna nu då.Igår åkte vi ju tåg hit. Jag HOPPAS på att bättre platser hem sen. På andra sidan mittgången satt det en..kvinna? som ja, vad sa hon att hon hade...? Asperger och något mer. Jag har inget emot det så men jag känner mig lite osäker. Hon var jätte rädd fär att åka tåg och så. jag kan knappt prata om det....................://// Det skrämmer mig om jag ska vara ärlig. kalla mig känslig och feg osv. Bekaaaas aj dont kaare ;P josåatteeh, sen kom Sofias farmor och hämtade oss i Göteborg. Idag har vi åkt och glott runt i Götebåårg. Sen åkte vi till Frölunda torg, jag shoppade rätt mycket faktiskt nya converse, jeans, tröjor, ja, det mesta ;) Imorgon blir det att åka till Göteborg horse show. blir nog inte så mycket shopping där. vill inte lägga så mycket pengar på hästar, inte så länge jag har Dökkvi, då kan jag spara till Falsterbo ist :P Enligt Sofia måste jag berätta skämtet hon drog på Hööks, hon hittade ett brunt schabrak och sen hittade hon bruna benlindor och så frågade hon mig: Hade inte detta bajssnyggt på....? xD ja, dp skrattade vi rätt mycket åt det x)

Av EEmma :D - 22 februari 2012 18:45

Vilken av dessa headers är snyggast? Detta är mina 3 favoriter. Och en annan som jag hade tänkt att ha men en av bilderna skulle isf bytas ut. 


1.

 

2.

 

3.

 
Jag skulle isf byta ut den svarta hästen efter som att den inte är jätte bra ^^

Av EEmma :D - 22 februari 2012 17:47

jaha, här sitter jag och Sofia på tåget t Göteborg......mycket underligt folk här på tåget.....scarry!! xD

Av EEmma :D - 22 februari 2012 14:45

hähä, kanske att det inte blir så många, det var mest för att jag skulle göra det lite roligare....Det var nog bara jag som tyckte att det var kul? O.o


Okej, del 1 då. Tänkte bara börja med att ge lite tips om hur man blir bättre på att rita osv.


  • ÖVA! är det ända som hjälper om man vill bli bättre! ÖVA, ÖVA, ÖVA. Det blir inte perfekt från första början! Jag sitter och ritar hela tiden, kladdar på och i skrivhäften i skolan..osv. 
  • Kolla när andra ritar: Det är faktiskt rätt intressant att kolla när någon som är duktig ritar. Man lär sig saker som man kanske inte tänkt på innan. Nya tekniker och så som kanske är bättre än de som man själv använder.
  • Jämför INTE med andra: Det är lätt att göra det, kolla på någons bild som är jätte fin och tänka att man aldrig kommer bli så duktig. Jag vet att det är svårt för jag gör det själv hela tiden, men försök låta bli. Tänk i stället att du ÄR duktig på att rita, men du kan alltid bli bättre. 
  • Kolla på andras bilder: Nu säger jag emot det jag sa innan men så är det. Kolla på andras bilder och försök kolla noggrant hur de har dragit pennan för att få till pälsen på djuret eller hur de har gjort med penseln för att få till vattnet tex. 
  • Googla: Det finns massa bra tecknar tips från olika tecknare osv. på internet man kan lära sig massor av det. 
Hoppas att detta var lite till hjälp iaf ;)
Alla kan rita, man är bara olika duktig på det.
Av EEmma :D - 22 februari 2012 14:14

Shuu! 

Detta blir nog det sista inlägget som jag skriver från min dator. 

Om en timme typ kommer Sofias mamma och hämtar mig sen ska Sofia och jag till Göteborg! :D Det kommer bli riktigt kul ;)

Ska nog försöka fixa lite tidsinställda  inlägg också innan jag åker. Med lite bilder och så ifall jag nu måste mobil blogga. ;)


Jooo, idag så vaknade jag först vid 4 timmar i 13:37. Då var jag fortfarande jätte trött och så låg jag och tänkte på om jag ska köpa objektiv i Gbg och vilket isf. Sen somnade jag om och sov till  10 i 10. Igår sa jag till Sofia att jag skulle vara i stallet vid 10 tiden så då fick jag lite bråttom.... 

Mockade till skitgrisen ^^ Sen när jag skulle gå hem skulle jag bara gå in i hagen och krama hästisen jag KOMMER sakna honom när jag är i Göteborg. Men det var inte så smart att gå in i en jätte lerig hage med ett par converse....^^^Fast det var det värt. Han luktar ju så gott under manen! 

 

Av EEmma :D - 21 februari 2012 20:29

Ibland....Undrar jag om det var meningen att jag skulle födas i denna familjen över huvud taget!?


För kolla idag tex. Så satt jag och lyssnade på musik. Den låten som jag har länkat på bloggen innan idag, på rätt hög volym. Och så kommer mamma ner...........och hon bara:  uhh,, nej stäng av. Man kan ju inte må bra av sån musik. Och jag bara: Det är just det man gör! För det gör man ju, sikken kick man får av riktigt hård dödsmetal ^^<3 

Så ja, jag fick snällt sänka medans mamma befann sig i källaren....:(

För i söndags när vi åkte hem, denna historian har jag dragit va? nää, det har jag inte...? Iaf: så lyssnas det bara på p4 och när vi är riktigt busiga lyssnar vi på p3 i bilen. Magnus som bestämmer över radion tycker nämligen att det är en jätte bra ide och RixFm och Bandit, där spelas bara skränig musik med för mycket reklam. Japp, så är det. 

Så jag blev rätt irriterad på det så jag lyssnade på Guns n roses på högsta volym på mobilen. Med hörlurar givetvis, annars hade jag blivit huggen vid knäna redan innan jag han trycka på play......>.<

Det var inte vad jag tänkte säga egentligen....Det jag skulle säga var att när vi åkte till mina kusiner i söndags så fungerade varken p3 eller p4 så det fick bli något operaaktigt på ett påhittat språk som ingen förstår. DET är musik som gör en helt självmords benägen xP


Idag är ju den stora semel ätar dagen, jag har varit sugen på semlor sen december!! Så sa jag till mamma bara: Ska vi inte äta semlor idag? Och hon bara: Vi åt semlor i lördags men då var ju du inte hemma. 

MANBARA:WHUUUTT!? Man kan ju inte äta semlor en helt vanlig LÖRDAG!!!!!!!!!!! Det är ju som att fira julafton på Lucia bara för att lucia är en helg dag och julafton är en tisdag bara för att man inte ska äta onyttiga saker mitt i veckan!! Det fungerar inte på det viset! Fet-tisdagen är 1 (1!) gång om året! Kan man inte unna sig det då!?!?!?!?!??!

jag har fortfarande inte fått några semlor.......

Av EEmma :D - 21 februari 2012 20:23

Kolla, ny header! :D 
Igen...Men jag kan inte bestämma mig riktigt. Jag är nöjd i typ några veckor sen börjar jag tröttna på den...:P


Det är likadant på mitt rum, jag ändrar om twentyfooorseven (24/7) ^^

Mamma är likadan, det är alltid lika kul att komma hem från skolan när hon har varit hemma hela dagen ^^ 

Av EEmma :D - 21 februari 2012 17:23

 


     Den är bra! Sådär lite total hjärnrens ;D 

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards