emmaellerva

Alla inlägg under februari 2012

Av EEmma :D - 19 februari 2012 08:12

Ville bara passa på att säga grattis till mim underbara kusin som fyller år idag! :D

Av EEmma :D - 18 februari 2012 16:38

....för dålig uppdatering, ska bättra mig. snart. Jag lovar :)

Av EEmma :D - 16 februari 2012 20:46

jaaaa, som sagt man kan ju innte annat än bli iriterad på min dator asså ^^

Jag har ju koplat ihop bloggen och facebook så inläggen delas på Fb. Jag trodde att det fortfarande var så men nä, jag tyckte att det var lite konstigt att man inte kunde se det på fb men jag tänkte att det bara var så att det laggade lite. Ja, jag har fixat det nu iaf ^^

Sen var det ju så att jag hade börjat skriva ett inlägg och Då, då krachar google chrome........Det var längesen det hände men det är ju klart att det ska hända nu ^^


jaja, hade ändå inte skrivit en ända vettig rad, är rätt flummig sååå ^^


Men jaaaoo, det var bajskallt i vårat klassrum idag, Sen la jag märke till att fönstret stod på glänt.......Inte för att det blev varmare sen men ändå!

Vi skulle ju egentligen haft friluftsdag men som sagt så är den fram flyttad. Se det blev skridsko åkning idag istället. Me like! Jag gillar att åka skridsko men jag har inte gjort det på en evighet! Och, ja, jag har varit bättre.....Ramlade inte en enda gång men ja.....Nej, men det var kul! Jag vet fortfarande inte hur man bromsar......?


Så ja, imorgon är det studie dag och sen jäävlar är det lov! :D

        

Med och utan färg ^^

Av EEmma :D - 16 februari 2012 18:40

1. Kolla visst ör det snyggt!!!!! ^^

  2. Me like, me vill ha!

3. Sommar hade varit riktigt skönt nu!
   
 

Av EEmma :D - 15 februari 2012 18:15

jag vet inte alls vad jag ska skriva om, har suttit med sidan uppe i en evighet nu utan att komma fram till något vettigt så jag får väll lägga upp lite bilder ;)                
Denna ser fett groooooose ut, men det var nämligen så att Sofia och jag bakade muffins, och så spilde Sofia. Och så råkade Sagas kattleksak ligga precis där. Var bara tvungen att fota det ^^ 

Av EEmma :D - 15 februari 2012 15:18


Videokilppet som jag lovade. Ja, ni ser ju hur han beter sig, ska inte gå på spåret, sparkar osv. Trött på det nu om jag ska vara ärlig. Lite små skutt i skogen är ju bara kul men när man ska rida seriös dressyr är det mindre kul.....

Av EEmma :D - 14 februari 2012 19:43

hejsan, nuen jagen bloggen frånen mobilenen. jaao, det är nämligen så att jag har mobilsladden till datorn hos Sofia, vilket innebär att jag inte kan ha Internet på datorn, vilket innebär att jag inte kan blogga från datorn ^^ sov hos Sofia i natt efter som att vi praoar på samma ställe. ska även sova där inatt. men Sofia har dans nu så de kommer och hämtar mig halv 9 typ :)somsagt har vi prao idag och imorgon. detta var nog den chillaste tisdagen på länge om jag ska vara ärlig. vi gick hem vid 3 tiden. Corgos var halt igår, jag vet inte hur det är nu. Jag orkar inte rida Dökkvi om jag ska behöva göra det själv. och Sofia bara: åhh, jag vill rida....och jag bara: rid Dökkvi, han behöver ridas. så ja, Sofia fick rida lite fram och tillbaka på grusvägen. Han stannade så som han brukar göra. Sofia har väll innan undrat lixom, om han är så jäkla jobbig, asså att det inte går att få honom framåt. nu fick hon ju testa och hon bara: asså, det går inte att få honom framåt! jag trodde inte det var så illa men det var det ju. Jag kan förstå att du blir så arg på honom! Han tramsade jätte mycket idag, skulle inte gå fram, sparkar, bockar, som vanligt med andra ord. Sen skulle jag också rida, så jag skulle rida i padocken..................Sofia filmade lite. Ska se om jag får låna Sofias dator så jag kan lägga upp den filmen sen. sen skulle jag ta in honom i stallet och ta av sadel och träns. stalldörren var öppen efter som att Sofia skulle gå och hämta en grej. när jag hade tagit av tränset och skulle ta på grimman, tror ni inte att det jävla odjuret bara vänder sig om och sticker ut ur stallet. jag hade ett bra grepp om hans huvud i stallet. men det tappade jag när han slängde upp huvudet. jag är ju inte jätte lång.... när han stod på gårdsplanen var jag måttligt förband! när jag skulle ta på grimman, vad tror ni inte han gör om reser sig mot mig!? inte högt men ändå. nej, så tog in honom i Boxen tog av sadel och broddar, gav honom en tuss hö. de andra hästarna var ute,Men skulle snart in. jag tyckte gott han. kunde stå där själv. Han SKA säljas eller lånas ut eller vad som helst! och så ska jag ha en vanlig ponny (inte islandshäst) då får pappa göra vad han vill med Dökkvi. jag vill inte ha honom.... jag vill ha en annan ponny ://ojdå, vad långt det blev? att jag ens pallar skriva detta på mobilen ^^

Av EEmma :D - 13 februari 2012 22:14

Halloooo, här ligger jag och kollar på stallkompisar i min ensamhet, näää, men Sofia har väll somnat eller något.ja, jag måste bara berätta hur söta Dökkvi och Corgos var i stallet idag. Jag stod och mockade Dökkvis box och hästarna stod uppställda, jag såg inte dem men jag kunde ju höra dem. Jag hörde att de stod och kivades med varandra så jag gick ut ur boxen och kollade på hästarna och bara: Vad håller ni på med!? De var så söta för först märkte de inte mig men när jag sa det så tittade de först påmig sen tittade se på varandra sen tittade de på mig igen som bara: vaddå? Det var inte jag iaf, det var han! hahah, gulligt ^^

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards