emmaellerva

Alla inlägg under februari 2012

Av EEmma :D - 13 februari 2012 20:34

Haj!

Jag är hos   och vi kollar på  . Innan, så blev det kaos på   så jag fick   därifårn.. Ja.. det var inte så bra. Innan så red jag  -hästen, det gick        .

HAHAHA! Som sagt, jag är hos Sofia och ja, vi har konstig humor. ^^ Sofia har skadat sig typ 89637264832ggr idag, fört ryggen i skolan, sen headbangad av hästen, sen vänster armen, sen högerarmen, sen pannan, Vad kommer sen?

Vad ska jag skriva nu då?

Jag har alltid lite halvt bloggtorka när jag är hos någon annan.....:P

Skola idag, var rätt pigg i morse faktiskt, det var skiiit kallt! Fixade prao också! Skillat juuu ;)

Sen när vi kom hem red vi. Sjukt kul, för en gångs skull gick det bra när jag red. Vi red ut. Mycket galopp. Bus hästen bockade typ 61527ggr. Lite kul. Sen skulle vi rida över fältet hem. Då skulle jag galoppera en bit, när jag skulle vända och galoppera mot Sofia och Corgos bockade han, jag överdriver inte när jag säger att han hoppade 1m upp i luften gjorde en helomvändning i luften, landade fattade galopp och gjorde 2 stora runda bocksprång. Jag är glad att jag har den balansen som jag har! Nu mera känner jag knappt att han bocka, jag tappar inte balansen längre. Det var lite små kul ^^ Så jag bara drog upp huvudet på honom och fortsatte galoppa.


Sofia fick en random ide att vi skulle baka muffins så vi gjorde det.......Konsitensen blev lite.....ja.....Jag vet inte hur smaken blev men det ska jag kolla sen när jag har bloggat klart ;) Med andra ord, nu :D

jaaaooo, sofa och jag skulle nog göra en video blogg sen så, jaaa ^^
   

Av EEmma :D - 13 februari 2012 13:44

Vi har prao imorgon och övermorgon, Sofia och jag fixade prao plats idag så vi ska praoa hos hennes pappa. Hade vi inte hittat hade vi fått vara med städerskan och i matsalen de dagarna......jäkla tur att vi fixade det! ^^

<3

Av EEmma :D - 12 februari 2012 22:03
Av EEmma :D - 12 februari 2012 20:04

Ville bara säga att jag har världens bästa vän.

Http://Jumpindressage.blogg.se

     

Av EEmma :D - 12 februari 2012 19:45

Hähäh, kolla här har ni bilden på GunnaR som jag ritade ^^
Först ritade jag honom i paint efter som att Gimp inte ville funka men sen ville de det så jag ritade honom i Gimp också :P
Paint: 


Gimp: 
   
Klicka på bilderna för att se dem i större format..... 

Av EEmma :D - 12 februari 2012 18:19

Att komma iväg till stallet tog tid asså! Jag sköt upp det längre och längre. Men jag har ju inte motivationen till det! det är inte kul att mocka, speciellt inte till en häst som gömmer allting. Det måst ju göras. Det hade ju varit liiiiite roligare om jag fick något tillbaka för det men NÄ! jag förstår inte vad det är som gör att Dökkvi tror att han får göra som han vill när vi rider. Jag blir så jävla arg på honom! Som igår, Han var jätte taggad och taktade. Jag tänkte att jag skulle trava lite när han ändå var så pigg.

Men Nä, då tog det tvär stopp. För det är ju bra kul när det är på hans villkor! Och när jag väl får honom i trav gör han världens bocksprång på sidan och är nära på att hoppa in i ett stort jävla träd! Sen skulle vi sakta av då och då ville han knappt stanna. Sen kom vi till ett ställe där det finns lite små hinder att hoppa över. Han var as taggad men hoppa skulle han fan inte göra. Han hoppade av jätte för tidigt och efter hinderna tog han bettet och skulle ut på huvudstigen igen. Vi kom över alla hinder men ja.....Sen skulle vi trava på den stora stigen igen och då tar det lilla odjuret bettet och försöker smita in i skogen pappa och Sofia förstår vad jag menar med att han smiter. Och då var han ju tvungen att kasta sig åt sidan flera gånger för vi var ju mitt i skogen och där finns träd! För mig skulle han ju inte lyssna på. FaN vad arg jag blir! 


Så ja, idag sket jag i och rida. Innan hade jag jätte ont i svans kotan, det är bättre nu men att stå i den vinklen som man gör när man håller på men hästens hovar är hemsk. Så jag orkar inte stå och brodda aset för att sen försöka rida. PALLAR INTE! J
ag hade velat kunna säga att jag älskar min häst men sanningen är att det gör jag inte! Jag älskar inte det jäkla odjuret som är så jävla envis till den grad att det är skadligt för honom, Jag blir så arg på honom!

Jag älskar hästar och jag älskar att rida. Dock älskar jag inte att rida Dökkvi. Det är ju inte islandshästar jag vill hålla på med egentligen, Det är hoppning och dressyr på en häst som vet hur man ska uppföra sig och som har respekt för sin ryttare för Dökkvi är så jävla respektlös!


Nu tycker ni säkert att jag sitter och kastar bäver i trähus och har massa åsikter om detta i stil med: Varför klaga, hon har en häst iaf, varför köpte hon hästen om hon inte gillarden, bjäb, bjäb, bjäb! Och då kan jag tala om att jag respekterar era åsikter men jag skiter i dem!

Ja, jagh är glad att jag har häst, men hur jävla kul är det när man inte kan rida den eller ens ha den i stallet utan att man blir arg på den. Och det var inte jag som jätte gärna ville ha Dökkvi, jag viste inte ens om att pappa hade köpt honom så jag känner att jaghar rätt att klaga på det! Jag SKA ha en annan häst. Jag vill inte sälja Dökkvi om jag inte vet att han kommer till ett bra ställe. Men jag vill inte ha honom!  

Av EEmma :D - 12 februari 2012 17:25

uhhääää! Är på så dåligt humööööör. Men man blir lite sur när man har den hästen jag har och när man har den datorn jag har.


Ska försöka att inte ta ut min ilska för mycket på bloggen  för hur kul är det att läsa? 

Skulle blogga för typ 10 minuter sen men datorn segade otroligt mycket osv så jag tog ut min ilska på tangentbordet.....Jag tror inte att den gillade att jag slog den för den stängde av sig......Hummm, suck. :(


Jag sa väll igår att jag tittade på melodifestivalen? ivfsh så gjorde jag det. Alla, ja, jag menar alla, var antingen dåliga eller riktigt dåliga! Ulrik var okej, lite lame :P Föra vecka när de skulle berätta resultatet satt jag och höll tummarna och andades knappt. och när de sa att DBA hade gått vidare var det nästan så att jag stod upp i soffan och skrek. Denna veckan, jag gillar ju Ulrik, han är duktig osv. När de skulle berätta resultatet satt jag och höll tummarna lite halvt och när de sa att han gick till final och jag bara: Jaaa, vad kul. Nu går jag och borstar tänderna. 

Mamma gillar ju inte ny musik osv, Hon jämförde Dead by Aprils låt med en vanligt tisdags morgon hemma hos oss -.- Kul, mamma, kul!


Jag var så otroligt trött igår kväll, jag hade jätte ont i huvudet så jag gick och la mig efter melodifestivalen. Sen vaknade jag ju givetvis halv 8 i morse och kunde inte somna om...Så jag åt frukost med familjen för en gångs skull................. 


Orkar knappt med stallet, så jävla omotiverad! jag ska förklara mer i ett annat inlägg senare :P

Lägger upp lite gamla bilder....

   

Av EEmma :D - 11 februari 2012 21:34

Så här dåligt brukar jag inte uppdatera men aa. Jag har haft mycket att göra idag så det är därför som det har blivit som det har blivit.


vaknade rättså tidigt i morse och kunde inte somna om...

Så jag gick upp och åt frukost. Mamma och Teo satt också vid bordet. Så satt vi och kollade i tidningen vilka som skulle vara med i Melodifestivalen och så pekar Teo på Ulrik Munther och bara: Hon då? Vem är hon?

Jag var tvungen att skratta när jag hörde det, sött!


Sen efter lunch cyklade jag till stallet och mockade till Dökkvi och Corgos. Red en ganska lång runda idag. Gick gaaanska bra.


Sen kom jag hem och duschade osv. Och så satte jag mig och kollade på Grease. Den är riktigt bra! Jag sitter och sjunger med i alla låtarna och kan var och varannan replik ^^


Tänkte blogga innan men så var klockan 5 i 8 och 8 börjar ju melodifestivalen och den får man ju inte missa ;)

Det var seriöst ingen som var bra denna veckan! Ulrik var ju klart bäst men aa........


Orkar inte lägga upp bilder, för nu vill jag verkligen gå och lägga mig, har jätte ont i huvudet! Imorgon blire bättre uppdatering och iaf några bilder :P 

För er som har mig på Fb kan ni ju kolla på den senaste bilden jag har ritat så får ni se någon bild iaf :)

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards