emmaellerva

Alla inlägg under januari 2012

Av EEmma :D - 14 januari 2012 23:18

Fula färger:

Äckel grön

Mes blå och 

Fjutt rosa

Av EEmma :D - 14 januari 2012 19:02

Japp, som sagt. Vaknade kl 8 i morse och kom på att jag skulle köpa systemkamerna idag och då kunde jag inte somna om. Så när Siba öppnade vid 10 var vi först på plats. Eller mjja, vi var där vid halv 11. När vi kollade på kameran sod det att den skulle vara 1000kr dyrare men det visade sg att de inte hade ändrat prisskylten än. 


Jag behöver väll inte berätta vad jag gjort idag för det tror jag att ni kan gissa. 

nä, men jag har faktiskt ridigt också. Vi red en lång runda idag. Synd att det var så kallt bara.....Vi hoppade några små skutt också. Super funny ^^


Seeeen så kom pappa och hämtade oss å körde vi och köpte pizza. GOTT! Jag var f1 hungrig.

Sofia och jag har fottat sjukt mycket. Men det är kul att fotta när man är 2. Vi har ju likadana kameror också.


Nu tänker jag förvåna er och säga att det inte blir några bilder till detta inlägget av den enkla anledningen att jag inte har lagt in bilderna på datorn än. Så ni får snällt vänta på det ^^ 

Av EEmma :D - 13 januari 2012 21:19

skrev ett hyffsat lång inlägg men sen kraschade google chrome. IGEN. 

Förutom det har jag faktiskt haft tur idag trots datumet om man nu vill tro på sånnt ^^ 


NU ska jag undrehålla mig själv med att renskriva det jag skrivit i tema arbetet i skolan. Det är ett par sidor fysik, minst lika många i So och svenska. jaja, det är mycket men det måste göras förr eller senare.............. 

Av EEmma :D - 13 januari 2012 09:28

Ibland är det bra när vuxna är beroende av kaffe, som när so- läraren kommer in och säger: vi börjar några minuter senare, för får jag inte kaffe dör jag nämligen!Extra rast och mindre so, än så länge har jag inte märkt av att det är fredagen den 13 ;D

Av EEmma :D - 12 januari 2012 19:27

       "What does'nt kill you, makes you stronger"

Känns som att jag inte vet vad jag ska skriva riktigt. Hade ju massa idér aldedes nyss...Tappade jag dem under sängen när jag skulle ta fram usb minnet?

Jo, jag hittade usb-minnet i skolväskan idag. Då var det inte så jäkla konstigt att jag inte hittade det när jag städade rummet xD Nu är det upphittat iaf och fulladdat med nya rid-bilder.


Första dagen i skolan efter lovet idag, och jag lever fortfarande. Det är respekt asså!

NU har vi fått sjuans böker i tyska, och det bästa med de nya är att det är våra böcker så att säga. Vilkt innebär att vi får skriva i böckerna. Så jag sitter och kladdar i boken ^^ Men om jag får sitta och rita samtidigt som jag lyssnar när läraren pratar lysnar jag mycket bättre. Sitter jag inte och ritar är det lätt hänt att jag sitter och tittar ut igenom fönstret och så försvinner jag bort i min egen värld och DÅ hör jag inte ett skit av vad läraren säger!

Var inte med på gympan. Det var ju inte så jäkla lätt att veta att det var gympa första dagen efter lovet!? Olivia var inte heller med så vi satt och skrattade åt gamla minnen ist ^^ <3


Gick till Sofia sen när jag kom hem och var nära på att blåsa iväg!

Känner att jag är i ett lite låst läge. Jag vill inte rida så jätte mycket nu när han är så öm i fötterna (tror jag ju att han är) och då hade det ju vatt bra med skor. Men det är dyrt och det är inte lönt om vi lånar ut honom och han inte blir riden lika hårt. Men samtidigt känns det dumt att inte rida nu den sista tiden för nu börjar han komma i form och börjar få mer muskler. :S Låst läge....

Iaf så promenerade vi en bit på grusvägen idag., Sen vände vi för det blåste fete mycket.


Kännde att jag hade aldedes för mycket överskotts energi så jag joggade typ hela vägen hem. Ska jag vara seriös gillar jag känslan av att träna tills jag nästan spyr. Ja, jag gillar att vara med på gympan när jag får göra mig av med all överskotts enegri. Det är så skönt att bara släppa allt och springa/ träna tills man mår illa. 



   

Mi ser ju så sent han hoppar av! man bruakr säga att hästen hoppar av ungefär så långt i från hindret som hindret är högt på de låga höjderna. Hindet är ca 50cm och  han hoppar av kanske 10cm (max) från hindret..
     




Av EEmma :D - 12 januari 2012 08:25

Jag är inte alls övertrött! Maja, jag, Amina, Sofia och Ida sitter och planerar Thailand resan vi ska göra när vi blir 18.Mina lite mer kortsiktiga planer är No lektion..

Av EEmma :D - 11 januari 2012 20:50

Tror att jag har komit på varför Dökkvi vägrar gå när vi rider och sticker mot kanterna på grusvägen när vi travar/galopperar.

Läste detta inlägget på den bloggen och kom och tänka på det. 

Han går utan skor och är antagligen öm i fötterna! Hans hovar behöver verkas och det är jag medveten om men de är nedslitna undertill. Att jag inte tänkt på detta innan. Det är så uppenbart egentligen. Att skritta på grusvägen går ganska bra men att öka tempot går inte för då bara sneddar han och nu den senaste tiden har han varit extrem. 

Känns som en lättnad att ha kommit på detta. Det är inte helt säkert att det är av den anledningen, men det känns som att det skulle kunna vara så  :D 

Av EEmma :D - 11 januari 2012 20:22




3st i rad och ett par likaddana längre ner. Spännande, spännande! 8)   

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards