emmaellerva

Alla inlägg under januari 2012

Av EEmma :D - 2 januari 2012 16:01

1. vad heter du? Emma Persson
2. vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja? Elin eller Fanny
3. vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Vet inte

4. vilket stjärntecken är du? Fisk

5. vilken årgång är du? 98.a
6. vart bor du? Skåååne, ftw
7. bott utomlands? Nej
8. flyttat antal gånger? orkar inte räkna de flesta minns jag inte ens en gång
9. vart skulle du vilja bo? Falsterbo, Göteborg, Malmö eller Stockholm
10. vad vill du bli när du blir äldre? öhhh...pass?



UTSEENDE
1. hur lång är du? Ca 1.65
2. hårfärg och frisyr? mörkbrunt, halv långt
3. ögonfärg? Blå
4. mest nöjd med? Oftast är jag ganska nöjd med det mesta
5. minst nöjd med? Mina tänder som bara är snea fast inte enligt tandläkaren...

6. skostorlek? 38-39 beror på...

7. glasögon? nej
8. har du några piercingar/tatueringar? Noppe ;)

FAVORITER
1. filmer? Harry Potter, Twilight..Tittar inte så mycket på film, Har inte tålamod t det
2. Musik? DANISH! allt som Danish har skrivit är bra musik! Annars är ju Ulrik Munther bra..;)  
3. årstider? Sommar och vår
4. mat/dryck? mat ; Nudlar! Dryck ; Cola
5. djur? Häst! favo häste är ju helt klart Dökkvi ;)

6. färg? Klar röd och grön med mycket gul
7. parfym? Ingen aning! Kan inte bestämma mig
8. tv-program? Buffy the vampire slayer, Glee, Top model, Project runaway, Paradise hotel..osv

9. ämne i skolan? bild!
10. sysselsättning? Shoppa, vara i stallet, rida, SOVA, smsa,

 

Kläder

1. vad använder du just nu för jacka? Ridjackan i stallet och vinterjackan som jag hatar annars ;
2. vad använder du just nu för skor?  Conversen och ridskorna i stallet, Ja, conversen har fått leva vidare som stallskor..Annars använder jag ett par svarta höga skor med kilklack <3

3. favoritfärg på kläder? Mörkblå på jeans, Grått, svart, vitt. Ja, det mesta som är lätt att matcha

4. favoritmaterial på kläder? .......
5. vilka kläder skulle du vilja ha just nu? Det finns massa saker jag vill ha! Älskar att shoppa 8)

6. favoritaffärer? Ginatricot, Glitter, Cubus, H&m, Vero Moda, Nilson Shoes 
7. för ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden?  Inte jätte mycket, har inte jätte mycket egna pengar, lägger alla pengar jag får på kläder fast sen tar pengarna slut....
8. favoritmärke? har inget favvomärke
 


DITT RUM
1. stort, litet eller mitt emellan? ganska stort

2. vilken färg på tapeterna? vitt

3. vilka färger går rummet i i övrigt? Mörkblå, vitt och rött!
4. favoritmöbel i rummet och varför? Sängen!tillbringar all min tid där ;) Misstolka inte! Men jag sitter alltid mot väggen med datorn i käet.
5. vad vill du ändra där inne? Måla storbrittaniens flagga på en av väggarna, Vill också gärna ha en dubbelsäng ;).
6. vad ser du om du tittar ut genom ditt fönster? Inte mycket, Gräs, Har rummet i källaren så Jag ser bara typ Himlen när jag kollar ut ;)
7. vad gör du oftast i ditt rum? sover, sitter vid datorn 24/7, RITAR,....

8. vem förutom du brukar sova i din säng? Mobilen har sin plats under kudden ;D Har dussutom inte riktigt lust att dela min 90säng med någon annan än Mobilen, efter som att det blir rätt trångt ;)
9. favoritpryl i rummet? Ritbordet! helt klart! Sen är det väll datorn då ;)


BLANDAT
1. vad heter din morfar? Va äe det för fråga? O.o
2. var har du i din:
a) jackficka just nu? Ridjackan: Häst godis och man snoddar. Vanligajackan: Hår snoddar, godis papper, gamla tågbiljetter osv. 

b) handväska eller liknande just nu?  Nycklar, ett USB minne, julkorten vi gjorde i skolan, pennan till ritplattan, jojo kortet, tågbiljetter i MASSOR! Der äldsta är från 2januar, Förra året! En gammal tidtabbell för bussen som går mellan Bäckaskog och stan, som inte ens gäller längre.
3. vad är du beroende av? Vännerna, träna, Godis, hårspray, mobilen, datorn, facebook, att rita,,,,osv
4. vilket land kommer du i från? Skåne ;D
5. vilken sorts lypsyl använder du?, Använder inte ;)
6. vad tror du på? Spöken/andar, ödet, horoskop.....,

7. vilken religion tillhör du, om du nu tillhör någon? Ingen ;)
8. vad köpte du senast? ett nytt ritblock, och snart blir det senaste köpet en systemkamera! :D
9. har du nåt husdjur? Heestis

10. vad bor du i? Slott 8).

GREJER
plånbok: Har ingen
tandborste: Rosa 8)

smycken: Massa udda par örhängen, halsband som jag alltid har på mig, ringar i massor...
solglasögon: Limegröna pilotglasögon.

nagellack: alla färger istort sätt

Av EEmma :D - 2 januari 2012 15:14

Godmorgon! Nä, jag vaknade faktiskt vid 9 när mamma väckte mig....

mamma:Emma, är du vaken?

Jag: mmmmm *halvt sovande*

Mamma: Kom upp och ät frukost då.

jag: mmmm *somnar om*

fast hon väckte mig igen efter 10 minuter. Lite så där halv död idag. Sena kvällar och tidiga mornar! (y) Det är toppen bra ju.... jag har så svårt att somna på kvällarna.


jaja, åt frukost då och sen bytte jag om för jag skulle vara hos Sofia vid 11. Blev som vanligt sen...Men jag började borsta min kära skitgris. Ända fördelen med att han alltid har hälften av spånet som finns i boxen i svansen är att svansen alltid är välborstad. Jag klarar bara inte av när han har spån isvansen eller i manen , annars brukar jag glömma att borsta svansen


ja, Vi red en runda idag, Vilma körde Nettan också. Det gick super bra! Jag lyckades få 4 av 5 gångarter helt rena! :D Det går frammåt. Sen red vi på fotbollsplanen också. Är så jäkla glad efter som att jag fick honom i galopp på en stor volt. Innan har han haft jätte svårt för att fatta galopp efter som att han har varit otränad och den som ridit in honom måste ha failat rätt hårt....men jag lyckades idag! Känns så bra! Stolt som fan ;)

En sak jag har märkt är att jag saknar min älskling när jag är hemma. Bara längtar till Stallet så att jag får se hans kloka ögon och känna hans underbara doft. awwee, jag älskar honom verkligen! Det är så mycket så jag fattar det kanppt själv!

När man kör ett normalhårt ridpass eller rider i skogen blir han inte svettig. förutom i ansiktet? han blir lite varm under sadeln och sadelgjorden men han blir jätte svettig över ögonen och runt öronen? Är det normalt igentligen? xD


 


Över fin <3
                           
Såhär mina vänner ska Oboy se ut om man gjort rätt ;)  
 

Man blir ju så glad när småbröderna kladdar i mitt ritblock! Att rita på ett rent papper är ju sin sak men på bilderna! Nu var det ju dock så att jag failade rätt stort med denna bliden så jag var inte jätte rädd om den men ändå..

Av EEmma :D - 2 januari 2012 10:04

Lite bloggar jag brukar läsa. Och ni som är länkade borde tacka mig för nu får ni fler läsare ;) (Kan man ju hoppas)

Både "små" och "stora" bloggar :) l(länkar bara de bloggar jag tycker är bra och läser dagligen)


Sofias:

http://jumpindressage.blogg.se/

Olivias:

http://oliiviajonsson.blogg.se/

Övriga, stora och små:

http://danielavero.myshowroom.se/             

http://dressyrmupparna.se/

http://www.ponnysanning.se/

Min favorit, hehe ;)

http://danish.blogg.se/


Visst läser jag fler än dessa bloggarna. Men inte dagligen ;) Och så glömmer nu inte bort att vara vääääldigt tacksamma över att jag länkade er blogg utan att ni bad om det ;)

Av EEmma :D - 1 januari 2012 18:36

Danish måste vara sveriges bästa rappare :3 

Av EEmma :D - 1 januari 2012 16:06

Hur mycket Kille är du?

[] Du älskar tröjor med luva
[X] Du älskar jeans
[x ] Hundar är bättre än katter
[] Det är kul när någon gör sig illa.
[ ] Du hatar shopping.
[]Sorgliga filmer suger.
[x] Du har x-box, wii eller liknande spel.
[x] Du lekte med leksaksbilar som liten
[] Någon gång har du velat bli en brandman
[] Våldsamma filmer är bra
[] Du pratar med din pappa för råd
[ ]Du har massor av kepsar.
[/] Du gillar att kolla på fotbolls matcher & basket matcher.
[]Du tycker det är coolt med baggy byxor.
[] Du tycker det är knäppt med sovaöverparty med massa.
[X] Grön, svart, röd, blå eller silver är någon av dina favorit färger
[x] Du älskar att vara galen utan att bry dig vad folk tycker
[] Sport är kul
[x] Pratar med mat i munnen,
[] Använder boxers

Hur mycket Tjej är du?

[x] Du använder läppglans
[x] Du älskar att shoppa.
[x] Du använder eyeliner/kajal
[] Du bär färgen ros.
[] Du går till din mamma för råd.
[ ] Du hatar att bära färgen svart.
[x ] Du gillar att hänga utanför gallerian.
[x] Du älskar att få manikyr och pedikyr.
[x] Du gillar att bära smycken.
[ ] Kjolar är en stor del av din garderob.
[x] shopping är en av dina favoritsaker.
[] Du gillar inte filmerna star wars.
[] Du har gått i dans eller gymnastik.
[] Det tar dig ca två timmar att göra dig i ordning.
[x] Du har fler än 10 par nagellack.
[x] Du bryr dig om hur du ser ut.
[x] Du gillar att ha klänning när du kan.
[x] Du gillar att ha parfym.
[x] Du använder tjejunderkläder.
[] Du lekte med dockor som barn.
[x] Du tänder på killar.

Killaktig: 7,5

Tjejaktig: 13

Av EEmma :D - 1 januari 2012 15:08

Tänkte först skriva att jag skriva att jag inte har bloggat på hela året men sen kom jag på att det har jag visst.


Igår....Vad hände igår...? Jo, jag var i stallet på förmiddagen. Vi hade tänkt rida och så var det frost på marken så vi väntade i typ 3timmar på att det skulle tina bort men sen gav vi upp och red iaf. Vi red på "Ridbanan" Skönt att få rida lite inhägnat också. Blev dressyer, tränade en del på att få honom rakställd och lite skänkelvikningar och så. Det är så skönt nu att jag faktiskt kan rida ordentliga dressyr pass utan att lägga halva tiden på att få honom att sluta fjanta sig, För det gör han. Han ska "ifrågasätter" allt man gör för att se om han kanske kan få komma undan. Det känns som att ordet varför Alltid hänger i luften under ridpassen. Fast nu när han har testat mig lite och förhoppningsvis inset att det går inte att komma undan. Så nu fungerar det bra för det mesta när vi rider.


Sen gick jag hem, duschade och bytte om. Sofia och Amanda var här över natten. Amanda hade sagt att hon skulle komma kvart i 5. 20i fem tittade jag på klockan och fick jävligt brottom efter som att då hade jag inte städat eller något! paniiik!  haha, lite så men jag han efter som att hon kom 5minuter försent ;)

Vi gjorde tacos själv och så, vadå blev mätt? Sen tryckte vi i oss massa godis och chips också lite senare på kvällen.


Vid 12slaget gick vi så klart ut. Våra grannar var ju inte direkt nyktra om man säger så. Nu kan det hända att jag spelade över lite på Fb men Någon kunde ha blivit allvarligt skadad! De sköt raketer med vilje ut på vägen så att de skulle smälla på marken och kastade över raketer in på vår tomt. Vi stod på baksidan av huset och tänkte att vi skulle gå in men att vi bara skulle vara ute en liten stund till. jag är rätt glad över att vi väntade för grannarna kastade in en raket till oss som smällde vid ytter dörren ungefär. Sen fick mamma släppa in oss genom källardörren...Jag var lite små rädd och att någon skulle bli skadad. Dom fulla gubbarna hade gärna fått skada sig och dö lite men Grannarnas barn går i tvåan och är ganska liten, Tänk om han hade blivit skadad av att de vuxna är fulla och knappt kan ta ansvar för sina handlingar? Eller tänk om Amanda eller Sofia blivit skadade!? 


jaja, nog om det. Amanda väckte mig vid 10 tiden och då var jag trött. Vi somnade vi 4-tiden. Så, ja, jag var trött. Då åt vi  frukost och jag bytte om så att vi skulle kunna gå till Stallet. Amanda fick bli vå privata fotograf för dagen ;) Idag var inte marken på ridbanan för hård, idag var den tvärt om för det hade regnat en del...Så det fick bli liet fram och tillbaka på grusvägen. Så det blev lite skänkelvikningar. Fick honom att gå fram oredntligt i 4 av 5 gång arter ;)  

Av EEmma :D - 1 januari 2012 01:56

Awwe, 2011, jag minns det som om det var igår...:3 fast nu går jag och lägger mig.Börjar bli trött, har ju inte sovit på hela året ;D

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards